Aalborg Friluftsliv

Hvem er vi?

Vores historie

Aalborg friluftsliv er en forening for alle, der har lyst til at dyrke de muligheder naturen byder på, sammen med andre.

Aalborg Friluftsliv drives og udvikles hver dag af frivillige ildsjæle. Takket være dem, er foreningen i rivende udvikling, der kommer hele tiden nye medlemmer til, og nye initiativer blomstrer hele tiden op.

Siden foreningens begyndelse i 2019 har formålet været at fremme muligheden for, at folk i Aalborg og omegn kan dyrke friluftslivsaktiviteter i et fællesskab – og det er stadig vores fornemmeste opgave.

Vi byder dig velkommen om bålet, hvis du også kan se dig selv i vores kerneværdier:

• Lyttende – over for alle medlemmers ønsker.
  • Eventyrlysten – tilgang til aktiviteter under åben himmel.
  • Respektfuld – overfor hinanden og naturen.
  • Fællesskab – om alt, hvad vi foretager os i foreningen.
  • Hjælpsomhed – så alle medlemmer uanset viden og kompetencer kan deltage.

De fleste af vores medlemmer er mellem 20 og 40 år. Nogen har flere års spejdererfaring, andre er instruktøruddannet i en eller flere friluftsaktiviteter, og så er der de fleste andre, som bare gerne vil lave mad over gløderne sammen eller nyde en sheltertur i skoven, når vejret er godt.

Foreningen arrangerer både ugentlige aktiviteter, større og mindre ture/rejser, samt workshops og kurser – til vands, til lands og i luften. Alt sammen med udgangspunkt i det, som medlemmerne ønsker.

Det er frivillige, som står bag det hele, så vi rykker udelukkende på de ideer, hvor vi kan mærke, at der er god energi og hjælp at trække på.

Se hele vores
galleri på Facebook

Du kan læse mere om foreningens formål og bestemmelser i vedtægterne her:

Aalborg Friluftsliv er sponsoreret af: